Childhood Cancer Fund Rugutė

Search in content
Post Type Selectors

Vaikų įspūdžiai sugrįžus iš Maljorkos

Diagnozavus onkologinės ligos remisiją, vaikus dažnai vargina ir ligoninės aplinkos pamiršti neleidžia gydymo sukeltos komplikacijos, todėl jiems būtina reabilitacija. Suprasdami reabilitacijos svarbą, 2015 m. pradžioje mielai priėmėme Jurgos ir Fredrik Gotlund pasiūlymą įgyvendinti bendrą projektą „Vaikų, sirgusių onkologinėmis ligomis, reabilitacinis poilsis“. Per dvejus metus reabilitacinis savaitės trukmės poilsis „Can Fanals“ viloje Maljorkoje jau buvo suteiktas 30 onkologinėmis ligomis sirgusių vaikų ir jų artimiesiems (iš viso – 71 asmeniui).

Šių metų rudenį iš Maljorkos į Lietuvą sugrįžo dar dvi grupės laimingų ir pailsėjusių vaikų. Alkudijos miestelyje įsikūrusioje viloje „Can Fanals“ nuo rugsėjo 24 d. iki spalio 1 d. viešėjo Agnė, Ignas, Gustė, Aidas, Evija ir Daniel, o nuo spalio 1 d. iki spalio 8 d. – Gerda, Nojus, Ugnė ir Titas.

Reabilitacinio poilsio metu vyresnieji vaikai džiaugėsi ekstremaliomis vandens pramogomis – šokinėjo nuo uolų, skriejo ant katerio tempiamos specialios guminės padangos, pramogavo vandens atrakcionų parke po atviru dangumi. Visi vaikai grožėjosi žuvų įvairove Palmos akvariume, aplankė Campanet urvus, pasivaikščiojo Palmos ir Alkudijos senamiesčio gatvelėmis. Pirmosios grupės vaikus nudžiugino gurmaniška jūros gėrybių vakarienė, paruošta profesionalaus šefo John Pham.

Paprašėme vaikų prisiminti dienas, kupinas nepamirštamų įspūdžių ir naujų patirčių:

Ignas:

Mano dvi savaitės Maljorkoje prabėgo nepastebimai greitai… Per jas teko patirti visko – ir gerų emocijų, ir naujų potyrių. Labiausiai patiko vilos šeimininkai, kurie per tas dvi savaites spėjo tapti kaip artimi draugai… Man, kaip vaikinui, labiausiai patiko visos aktyvios veiklos: kopimai į kalnus, vakariniai krosai, išvykos su dviračiais ir wakeboardinimas jūroje… Bet mano skrandis sako visai ką kitką: šefo John vakarienė, manau, buvo pats geriausias dalykas, kuris nutiko iš visų… mano skonio receptoriai prisimins tai ilgai…

Daniel:

Lėktuvu skridau pirmą kartą, buvo labai baisu, bet labai patiko. Maljorkoje labai patiko kopti į kalną ir skrieti su padanga ant vandens, patiko visa mūsų komanda bei Fredrikas ir Jurga. Smagiai praleidau laika su labai gerais žmonėmis. Ačiū Jums, Edita ir Dainorai. Išpildėte dar vieną mano svajonę!

Agnė:

Ši kelionė į Maljorką buvo man antra. Labai džiaugiuosi galėjusi dar kartą patirti jaudulį laukdama kelionės. Tai buvo nuostabi kelionė. Šioje kelionėje man labiausiai patiko nardyti. Pamatyti tikras egzotiškas žuvytes ne tik akvariume, bet ir jūroje. Pirmą kartą plaukti kateriu buvo toks pasakiškas jausmas. Pasiilgsiu mūsų vakarinių pasivaikščiojimų po Alkudijos miestelį. Įsiminė ir diena, praleista vandens parke, dar nesu buvusi tokiame dideliame vandens parke. Dar vienas nuostabus nuotykis buvo kopimas į kalną, kur kopdami galėjome pamatyti laukines kalnų ožkas ir pasigrožėti vaizdu iš aukštai. Ši savaitė buvo nepamirštamas nuotykis. Labai Ačiū Editai, Dainorui, Fredrik, Jurgai už dar vieną galimybę pabūti tokioje nuostabioje šalyje.

Aidas:

Man žiauriai patiko (nes tai pirmas kartas) būti padangoje ant vandens ir tas adrenalinas… tai kažkas nerealaus.. Dar paliko nemažą įspūdį kalnai, dar tas vaizdas nuo viršaus ir gaivus vėjas… tada pagalvoji, ką mato paukščiai. Labai gražūs ir jaukūs vakarai, kai visi susėda ir valgo picą kartu, kalbasi ir juokiasi iš patirtų įvykių tą dieną. Tai tikrai buvo gera savaitė, o to smagumo ir adrenalino tikrai nesitikėjau iš pradžių.

Gustė:

Kelionė buvo labai smagi, daug kartų smagesnė, nei galėjau įsivaizduoti. Nors tempas buvo tikrai gana didelis, bet gerų emocijų ir įspūdžių pasikroviau ilgam. Labiausiai man patiko kopimas į kalną ir pasiplaukiojimas kateriu, nes nei vieno, nei kito dalyko nebuvau išbandžiusi prieš tai. Už viską labai labai noriu padėkoti Editai ir Dainorui: už nuoširdumą, už nuostabiai praleistą savaitę ir už galimybę pamatyti naują, dar nematytą šalį. Ačiū Jums labai!! 🙂

Evija:

Labai džiaugiausi nuskridusi į Maljorką. Man labai patiko katė vardu Bingo, vila su baseinu, Hidroparkas, akvariumas, lipimas į kalną, paslaptingi urvai. Džiaugiausi pamačiusi, kokia graži saloje gamta. Buvo labai smagu maudytis Viduržemio jūroje ir šokinėti per bangas. Labai ačiū už tokią šaunią kelionę. 🙂

Nojus:

Norėtųsi parašyti labai daug, nes man ir mamai patiko viskas, tiksliau mamai viskas, o man nelabai patiko uolose, gal todėl, kad jaučiausi ten negerai, jutau baimę. Labiausiai patiko kopti į tą didžiulį kalną, tiesą sakant, netikėjau, kad įveiksiu, bet patiko, kad pavyko. Labai patiko kalnų ožiai ir tai, kaip jie greitai bėgioja, buvo smagu matyti jūrą ir mažyčius laivelius bei namus. Nuo kalno viršūnės jie atrodė lyg žaisliukai. Lipdamas į kalną prisirinkau kriauklių (žinoma, be sraigių) ir dar pasiėmiau akmenį, juos parsivežiau namo. Mama sakė, kad akmens vežtis negalima, bet aš jį įdėjau į lagaminą ir nieko nenutiko. Patiko vaikščioti po senamiestį, apžiūrėti gynybinę sieną ir pro mažyčius sienos tarpelius pamatyti miestą. Įdomu dar ir tai, kad nusipirkęs maistelio iš rankų galėjau maitinti karpius, jie labai gražūs, spalvoti. Tai mano pačios geriausios atostogos: jūra, palmės, baseinas, teniso stalas, didžiuliai kaktusai, apelsinai ant medžių. Oi, vos nepamiršau: smagu buvo plaukti kateriu, tas akmenukų paplūdimys ir dar – kad teta Jurga mokė plaukti ir mane pagyrė, beje, ir iš ten parsivežiau akmenėlių. Ačiū tetai Editai ir tetai Jurgai su dėde už pačias pačiausias atostogas. Tik dabar labai liūdna, nes ilgiuosi Maljorkos.

Gerda:

Išsipildė mano lūkesčiai, užrašyti prieš kelionę – suradau draugų, buvau ekskursijose, džiaugiausi kiekviena diena, saulės spindulėliu, buvau be galo laiminga prieš kelionę ir iki šiol. Labiausiai patiko lipti į kalną ir ieškoti lobio, akvariume glostyti rajas, aišku, ir galimybė plaukti jachta bei be laiko normos maudytis jūroje.

Titas:

Maljorka – tikriausiai ilgam negalėsiu jos pamiršti. Mano svajonė visada buvo nuvykti į kurią nors šalį, ypač į šiltuosius kraštus. Kai mama vieną vakarą, grįžusi namo iš darbo, pasakė: „Skrisime į Maljorką“, netikėjau ir maniau, kad juokauja. Kasdien skaičiuodavau dienas, kada reikės greičiau skristi. O skrydis lėktuvu man buvo pirmas kartas. Kai nuvykome į Kauno oro uostą, susipažinau su vaikais. Visi susidraugavom, buvo linksma. Nuskridusius į Palmos oro uostą, mus pasitiko Edita. Tada kelionę tęsėme iki „Can Fanals“ vilos, kelionė truko apie valandą. Kitą dieną mus viloje aplankė Jurga su Fredriku, iš karto matėsi, kad nuoširdūs ir draugiški… Viloje labai patiko baseinas, oi, kaip smagu buvo. Labai patiko, kai kas rytą atsikeldavau ir išėjus į terasą matėsi kalnai, nuostabūs vaizdai. Iš kelionės labai patiko urvai, išvyka į kalnus, kopėme vingiuotais takeliais – buvo nuostabu. Patiko paplūdimiai, skaidrus, žydras, šiltas vanduo. Aplink stūksojo aukštos palmės. Labai patiko kelionė, kasdien vis prisimenu. Juk tai buvo mano svajonė!!! Tai, ką mačiau ir patyriau, sunku net apsakyti.

Ugnė:

Pagaliau išsipildė mano svajonė nuvykti į Maljorką. Kai atskridome, buvo naktis. Ryte atsikėlusi pamačiau kalnus, palmes, jūrą. Maljorka mane labai sužavėjo. Labai patiko maudytis šiltoje Viduržemio jūroje, plaukioti su laivu ir grožėtis kalnais. Kateriui sustojus, su liemenėmis plaukėme į krantą. Tame pliaže daug maudžiausi, o po to trumpam tapau undine – kartu su Fredriku iš akmenukų padarėme undinės uodegą. Patiko kopti į kalną. Nors pradžioje ir buvo sunku, bet sukaupusi jėgas pasiekiau tikslą – kalno viršūnę, o ten radome ankstesnės grupės vaikų paliktą lobį. Maljorkoje viskas patiko: ir graži gamta, ir šiltas oras. Noriu padėkoti visiems, kurie prisidėjo prie mano svajonių išsipildymo – atostogauti Maljorkoje.

Iš visos širdies dėkojame Jurgai ir Fredrik už šio nepaprastai sėkmingo ir svarbaus projekto įgyvendinimą bei tęstinumą. Žavimės Jūsų rūpestingumu ir išradingumu, siūlant vis įdomesnių pramogų vaikams. O visų svarbiausia padėka Jums – už tai, kad esate vaikų draugai.

Nuoširdžiai tariame ačiū šefui John Pham už meistriškai paruoštą gurmanišką vakarienę. Ypatingas patiekalo skonis maloniai nustebino ir vaikus, ir suaugusius!

Thanks! Kauno oro uosto pardavimų vadovui Žygimantui Šeštokui, suteikusiam galimybę nemokamai pastatyti automobilius.

Thanks! Palma Aquarium už suteiktas nuolaidas abiejų grupių bilietams.

Už vaikams suteiktas nuolaidas taip pat dėkojame Alkudijos Hidroparkui.

Do you have any ideas on how to help seriously ill children?